2 מודלים של דרופשיפינג שכל סוחר חייב להכיר

עודכן ב: 21 ינו 2019

על מה אתם מדברים כשאתם אומרים "דרופשיפינג"? המסחר באיביי בשיטת הדרופשיפינג כבר מזמן הוכיח את עצמו, בתור הדרך הכי יעילה ועם הכי פחות סיכונים להקמת עסק מצליח של מכירה אונליין. רוב האנשים מקשרים דרופשיפינג לצורת עבודה אחת בלבד, כאשר למעשה דרופשיפינג הוא מודל שניתן לפעול במסגרתו במספר ערוצים שונים, שנבדלים זה מזה באופי העבודה ובפוטנציאל הרווח.

אז מה הם 2 המודלים העיקריים בדרופשיפינג, שכל סוחר חייב להכיר?

צורת העבודה הראשונה שנתיחס אליה היא דרופשיפינג מאתרי מסחר גדולים. השיטה הזאת נחלקת גם היא ל-2:

דרופשיפינג מאתרי אינטרנט מסחריים, ובראשם אמזון, וולמארט, סירס, ועוד רבים. האתרים האלו אינם עוסקים בשום צורה בשירותי דרופשיפינג. אנחנו משתמשים בהם כ"ספק" על ידי הצגת מוצרים שנמכרים שם באיביי, ומכירתם במחיר מעט גבוה יותר כך שנוצר לנו רווח קטן מפער המחירים. מוניטור דרופשיפינג עוזר לנו למצוא את המוצרים המומלצים ביותר למכירה, לבדוק בכמה הם נמכרים באיביי, ולפקח על שינויי מחירים באתר המקורי שבו זה פורסם.

דרופשיפינג מאתרי דרופשיפינג מקצועיים. אתרים כדוגמת אליבאבא, או DealExtream הם אתרים המיועדים במיוחד לתת שירות לסוחרי דרופשיפינג ברחבי העולם. האתרים הללו מקשרים אתכם לאלפי סוחרים שמחזיקים מלאי של מאות אלפי מוצרים שונים, ומספקים את השירות של משלוח ישירות לבית הלקוח. הם מכירים את העבודה שלכם כסוחרי איביי, וערוכים לתת את כל התמיכה כדי שתוכלו ליצור עמודי מוצר מעולים למוצרים שלהם, ותנאי משלוח טובים ללקוחות שלכם. ברוב האתרים הגדולים ישנן תכניות דרופשיפינג אליהן יש לבצע הרשמה, ומזכות אתכם גם בהנחות והטבות שונות לפי נפח הפעילות שלכם. חלק גדול מהמוניטורים מסוגלים לנטר מוצרים גם מאתרים שכאלו.


במודל הראשון, הקשר שלנו לספק שמחזיק את המוצרים הוא מינימלי, ויש לכך יתרונות וחסרונות. בין החסרונות נוכל לציין את חוסר הבלעדיות - אתם מוכרים את אותם מוצרים שזמינים להמוני סוחרי דרופשיפינג אחרים בעולם, ולכן מאתגר יותר להתבלט עם המוצר שלכם. חיסרון נוסף הוא שולי הרווח הנמוכים, שמכוונים אתכם למכירה בהיקף מאוד גדול - מאות ואף אלפי מוצרים, כדי שהרווחים יתחילו להתאסף למשכורת נחמדה. היתרונות הם הפשטות המדהימה של התהליך - גם אם נתקלתם ברגע זה לראשונה במושג דרופשיפינג - אתם יכולים עד הערב להתחיל למכור באיביי מוצרים מאתר דרופשיפינג סיני. יתרונות נוספים הם מגוון המוצרים העצום, המקצועיות והניסיון של הספקים, והעובדה שלא צריך להתחייב או להשקיע סכום כסף מראש.

המודל השני הוא זה שפחות מקושר עם המושג דרופשיפינג, והוא עבודה עם ספקי דרופשיפינג עצמאיים:

שיטת עבודה זו מאד שונה מקודמתה, כאשר המשותף ביניהן הוא שהספק מגדיר את עצמו ומצהיר מראש שהוא נותן שירותי דרופשיפינג לסוחרים, כלומר- אריזה ומשלוח לבית הלקוח, הנפקת תעודת משלוח וכדומה. מכנה משותף נוסף הוא שהספק מוכן לקבל מכם הזמנות ביחידות בודדות מהמוצר, לפי הכמות שתימכר באיביי וללא התחייבות כספית מראש.

אלו המאפיינים הבולטים של עבודה עם ספק דרופשיפינג עצמאי:

א. מי הם - הספק העצמאי הוא אדם פרטי, חברה קטנה או לעתים היצרן של המוצרים, שעוסק במכירה לרשתות, למשווקים וסוחרים, ולא ללקוחות פרטיים. התקשורת איתו היא ישירה ואישית, ולכן אפשר לכנות אותו ספק "פרטי" בניגוד לספקים הסינים ה"המוניים".

ב. מה הם מוכרים - מדובר בספקים שלרוב עוסקים במוצרים מנישה מסוימת, למשל - אביזרי ספורט ומחנאות, או - נעלי ילדים. המשמעות עבור הסוחרים היא צורך לבצע מחקר שוק מקדים, לבחור נישה שיש לה שוק טוב באיביי ושיש לכם עניין או הבנה מסוימת בה. זאת בניגוד לספקים הסינים ההמוניים, שמהם אתם יכולים פשוט להעלות "מכל הבא ליד" מכל הקטגוריות, לחנות "כלבו" שלכם באיביי, שלא מתמחה בנישה.

ג. איך עובדים איתם - ספקי הדרופשיפינג הפרטיים מחכים לפניה אישית מכם, והם אלה שצריכים לבחור בכם ולאשר לכם למכור את המותג שלהם. זאת בניגוד לספקים הסינים באתרים הגדולים, שלא דורשים כל הזדהות או הסכם לפני תחילת העבודה. הספק הפרטי יבקש לעתים קרובות עוד מידע עליכם ועל היקף המכירות שלכם, ויציג הסכם התקשרות בסיסי כלשהו לחתימה. יצירת הקשר צריכה להתבצע על ידכם באופן יזום.

ד. איפה מוצאים אותם - גם את הספקים הפרטיים תוכלו למצוא באתרים שפועלים כמאגרי ספקים מורשים, ומחברים בין סוחרי איביי לבין יצרנים וספקים ברחבי העולם. יחד עם זאת ישנן עוד דרכים להגיע לספק דרופשיפינג פרטי ואיכותי, כמו חיפוש בגוגל, או פניה ישירה ליצרן של מותג שמעניין אתכם למכור, כדי להגיע למשווקים המורשים שלו.

ה. מה התנאים שלהם - ספק פרטי עובד בתנאים שלו, הכוללים אזורי משלוח שהם לאו דווקא לכל העולם, ולעתים קרובות גם הגדרה של מחיר מינימלי למוצר. מחיר מינימלי למוצר פועל לטובתינו ומבטיח שלא תתחיל תחרות של הורדת מחירים בין המוכרים של המוצר הזה, שתוביל לשחיקה בן במחיר והן בערך הנתפס של המוצר.

החסרונות של עבודה עם ספק דרופשיפינג נוגעים בעיקר בתהליך ממושך יותר של איתור הספק, בדיקת הנישה, והתקשורת איתו עד לתחילת עבודה שוטפת. אך היתרונות בשיטה זו עולים על החסרונות: בראש ובראשונה ספק עצמאי עובד עם הרבה פחות ספקי דרופשיפינג, ולכן המוצרים שלו שתמכרו יהיו הרבה יותר ייחודיים לכם. מעבר לכך מדובר לעתים קרובות על ספק אמריקאי, ששולח בתוך ארה"ב מה שיתן לכם יתרון תחרותי גדול על פני הספקים הסינים במשלוח מהיר בתוך ארה"ב. נוסף על כך תוכלו למצוא מוצרי נישה יותר איכותיים ולכן גם יותר יקרים, ולמכור פחות מוצרים אך עם שולי רווח גבוהים משמעותית.

חשוב להבין ש"דרופשיפינג" הוא מושג כולל המתייחס למודל של אחסון-הזמנה לאחר מכירה-טיפול במשלוח, אך במסגרתו ישנן דרכי עבודה שונות מאד שיכולות להתאים לאנשים שונים, או שניתן לשלב ביניהן. האפשרויות הפתוחות בפניכם כסוחרי איביי הן אדירות, וכדאי להתנסות בשיטות השונות כדי להבין למה אתם הכי מתחברים, והיכן תוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

יש לכם עוד שאלות לגבי מסחר באיביי, איך למכור באיביי, ובמיוחד בשיטת הדרופשיפינג? לחצו כאן וקבלו הדרכה מלאה ללא עלות - ישירות אל תיבת המייל שלכם!

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר