• ECS

איך חברת Apple הפכה למותג שכולם רוצים לקנות?

עודכן ב: 9 דצמ 2019

מכורים לאפל מבלי להבין למה? אתם פשוט 'מרגישים' שאלו המוצרים שאתם רוצים?

מה הסיבה שאפל הפכה לחברה החדשנית ביותר והמובילה בתחום המחשבים והאלקטרוניקה ולאיזה קהל היא פונה? כל זאת תגלו מיד…


מדוע ארגונים מסוימים יכולים להשפיע במקומות שארגונים אחרים לא?


הכירו את מעגל הזהב:

כל הארגונים החזקים פועלים מהבפנים לבחוץ - שאר הארגונים פועלים מהבחוץ לבפנים:


מה - כל ארגון בעולם, כל אדם בעולם - יודע מה הוא עושה. 100%.


איך - חלקם יודעים איך הם עושים זאת.


למה - מעט מאוד אנשים יודעים למה הם עושים את מה שהם עושים. 'למה' הכוונה למה הסיבה שלכם? במה אתם מאמינים? למה הארגון שלכם קיים?


ניתן דוגמא להמחשה באמצעות חברת אפל - במידה והם היו מוכרים מהבחוץ לבפנים:


מה - "אנחנו מכינים מוצרים מדהימים

איך - הם מעוצבים היטב, קלים לשימוש וידידותיים למשתמש

למה - רוצה לקנות אחד?"


לא מפתה במיוחד, נכון?


אך שימו לב, הם עושים בדיוק ההפך:


למה - "כל מה שאנחנו עושים, אנחנו מאמינים בקריאת תיגר על המצב הקיים, אנחנו מאמינים בחשיבה שונה

איך - והדרך בה אנו קוראים תיגר היא על ידי פיתוח מוצרים מעוצבים בצורה יפיפייה, ידידותיים ונוחים לתפעול.

מה - אנחנו מייצרים מחשבים מעולים, רוצה לקנות אחד?"


שונה לחלוטין, נכון?

עכשיו כנראה שהייתם קונים מחשב כזה, נכון?


מעגל הזהב מוכיח לנו בוודאות שאנשים לא קונים את מה שאתה עושה, אלא את הסיבה שאתה עושה את מה שאתה עושה.

אנשים קונים מוצרים שהם מאמינים ב'למה' שלהם.

המטרה של ארגונים מצליחים היא לא למכור לכל מי שצריך את המוצר שלהם אלא לכל מי שמאמין במה שהם מאמינים.


מה הסיבה שזה מה שמוכר לנו?


המוח הביולוגי שלנו מורכב בצורה כזאת שיש קליפה של המוח שהיא קולטת את ה'מה' - כל העובדות, הנתונים והסטטיסטיקות - נתונים שלא גוררים התנהגות מסויימת.

בתוך הקליפה, נמצאת המערכת הלימבית ששולטת ברגשות שלנו - ב'איך' וב'למה' - וגוררת התנהגות מסויימת.


חברת אפל לדוגמא - מדברת ישירות אל החלק במוח שלנו שגורר התנהגות.

היא מוכרת לנו רגשות - חיבור למה שהם מאמינים בו ול'למה' שלהם.

מה שגורם לנו באופן ישיר לקנות מהם!


אז מה עכשיו?


אם אתם חולמים להצליח ולהקים מיזם שיקנו ממנו, עליכם קודם כל לוודא שאתם פועלים מבפנים לבחוץ בתואם למערכת הביולוגית שלנו.

אם אתם רוצים שהמיזם שלכם יצליח - אתם מבינים עכשיו שאתם חייבים לדעת למכור, נכון?

הרי יש עוד המון חברות בשוק שעשו מה שחברת אפל עשתה עוד לפני (למשל חברת גייטווי שיצאה לשוק עם מסכי טלוויזיה ומחשבים שטוחים, חברת דל יצאה לשוק עם MP3 ומחשבי כף יד) - אבל אף אחת מהן לא הצליחה למכור והמיזם לא הצליח.


בנו למה חזק שאנשים יאמינו בו - ופנו אל האנשים האלו.

שכנעו אנשים להאמין ב'למה' שלכם!


אם נהנתם מהמאמר ואתם מרגישים שהוא לימד אתכם דבר אחד חדש,

אנו מזמינים אתכם למיני קורס יזמות במתנה מאיתנו!


כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוח לנו הודעה בפייסבוק

לשליחת הודעה - לחצו כאן עכשיו!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר