• ECS

איך למכור באמצעות סגנונות תקשורת?

עודכן ב: ינו 26

איך תדעו למכור בצורה הנכונה ביותר - לאדם ספציפי? כיצד תצליחו לקלוע בדיוק אל הדבר המניע אותו ובדיוק למה שהוא רוצה לשמוע?

יש דרך אחת, לפיה כל בני האדם מחולקים ל-4 סגנונות תקשורת, על פי צבעים - בעזרתה תגדילו 80% מההכנסות שלכם כמוכרים ויזמים!


אז למה חשוב לדעת סגנונות תקשורת?


בדרך כלל, אנו נוטים לדבר בסגנון התקשורת שלנו - זה המוכר לכם. כתוצאה מכך אתם עלולים לפספס לקוחות רבים אשר מדברים בסגנון תקשורת שונה משלכם. לכן, זיהוי נכון של סגנון התקשורת הוא חיוני לתהליך המכירה שלכם. שימוש נכון בכלי נותן תצוגה בהירה יותר על איך הלקוחות שלכם עלולים לחשוב או לפעול - ומאפשר לכם את היכולת לקרוא ישירות אל תוך הנפש האנושית. פתאום התקשורת נהפכת לקלילה ויעילה.

ההבנה בסגנונות התקשורת תועיל גם לחיים הפרטים שלכם. לדוגמה: לסוגים שונים של צבעים ואישיות יש נטייה להסתדר טוב יותר, בעוד שלצבעים מסוימים - לעתים קרובות יש נטייה לוויכוחים ואי-הסכמות חריפות. השימוש בכלי, יספק לכם תובנות אישיות על חייכם הפרטיים ויקדם אתכם בעוצמה רבה!

אז עכשיו לאחר שהבנתם כמה חשוב השימוש בסגנונות התקשורת:


נפרט על הסגנונות עצמם - יש לנו ארבעה סוגי אישיות ראשיות: אדום, כחול, צהוב וירוק - ובכל אדם ישנם אחוזים משתנים מכל צבע. לדעת לזהות את הצבע הראשי והצבע המשני של כל מתעניין, יתן לך 'יתרון תחרותי' וידע כיצד לתקשר איתו ביעילות. קריאה נכונה והתאמה של התקשורת שלנו לסגנון התקשורת של האדם שלפנינו = בניית מערכת יחסים וקרבה נכונה.


התאמה לסגנון התקשורת של הלקוח = מערכת יחסים

בניית מערכת יחסים מוצלחת = המרת המתעניין ללקוח


ארבעה סגנונות תקשורת:


אדום (דומיננטי) - מה שמניע אותו זו שליטה, היכולת לשלוט בחיים שלו, בתוצאות שלו ולמעשה - בכל הנמצא סביבו. מאוד אוהב תחרויות ואתגרים. בדרך כלל מתלבש יוקרתי, גם החוויות שלו הינן יוקרתיות ובנוסף - הוא מת על אור הזרקורים! סגנון הדיבור שלו הוא תכלס, החלטי ונחוש. אפשר לזהות אותו גם על ידי לחיצת יד חזקה ומלאת ביטחון. הדרך הכי טובה לפנות אליו, היא לשבח אותו, למכור לו ולשבח אותו שוב לסיום.

כחול (אינטראקטיבי) - כיפי ונלהב, מאוד אנרגטי. מה שמניע אותו הן 'חוויות', ו'אווירה' - הכחול הוא 'מסמר המסיבה', אופטימי, שובב ותוסס. ספונטניות בשבילו זה שם המשחק. טוב בהנעת אנשים, הענקת מוטיבציה, תכנון וקידום. קל מאוד להתחבר אליו. מקבל החלטות מהר.

ירוק (מנתח) - מה שמניע אותו הוא לנתח, מאוד אוהב מספרים, סטטיסטיקות, עובדות ונתונים. מאורגן מאוד, אוהב מחשבים וטכנולוגיה - ומסתדר איתם מצוין. יכולת גבוהה במעקב אחר דברים ומשימות. בעל זיכרון איכותי - יודע לשלוף מידע מהזיכרון ללא כל קושי. בשל הצורך שלו לנתח, מקבל החלטות לאחר חשיבה ארוכה, מומלץ לא לפנות אליו עד שיפנה אליכם בחזרה.

צהוב (יציב ורגיש) - קל מאוד להסתדר איתו, נוח וידידותי. מעולה בהאזנה לצד השני ולכן יש לו המון חברויות אמת. מאוד לא אנוכי ולא ממוקד בעצמו. שחקן צוות נהדר. חם, אוהב, יודע להביע את עצמו מצוין, מסור, סבלני ותומך. ילך אחרי מנהיג מוסרי שהוא מאמין בו.


הצלחתם להתחבר לאחד מהצבעים? בוודאי שכן.

חשוב מאוד לזכור שכולם יש את כל הצבעים באחוזים שונים. ככל שתכירו את עצמכם יותר ותדעו מהו הצבע הראשי ומהו הצבע המשני שלכם - כך תשלטו יותר בצבעים שלכם ותמכרו יותר טוב לאנשים מסביבכם.


אז מה עכשיו?


התחילו להסתכל סביבכם ולנתח - איזה צבע ראשי ומשני החברים שלכם? התחילו לנסות לשכנע אנשים ולמכור להם (או לגרום להם לעשות משהו עבורכם) בעזרת סגנון התקשורת שלהם.


שימו לב:

בקרוב, נוציא קורס ייחודי בנושא סגנונות תקשורת במיוחד עבורכם,

המשיכו לעקוב!


חברת ecs - קמפוס יזמות ועסקים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר