• ECS

5 פעולות פשוטות שבעזרתן תהפכו כל לקוח ממתעניין למעריץ:

עודכן ב: יול 14

רוב בעלי העסקים ממהרים לסגור עסקה ולא שמים לב שבדרך הם מאבדים את הדבר הכי חשוב - והוא הלקוחות.

ההבדל בין לקוחות חד פעמיים ללקוחות חוזרים שמפיצים את הבשורה עבורכם - נמדד ב-5 פעולות פשוטות שבעזרתן תוכלו להפוך כל לקוח למעריץ.

5 פעולות פשוטות שבעזרתן תהפכו כל לקוח ממתעניין למעריץ:


1. תנו ערך אמיתי - על מנת באמת להיות בעלי השפעה ואנשים מוערכים, אתם חייבים לתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם - ערך שישנה להם משהו בחיים. כל שינוי לטובה, גם הקטן ביותר יוביל את הלקוח להעריך אתכם ולראות אתכם באור שונה לחלוטין. תחשבו על זה, ההבדל בין מוכר בעל השפעה לבין מוכר רגיל, הוא הערך שיתן.

לדוגמא: מלצרית שבאמת התעניינה במה אתם אוהבים, הגיעה חייכנית, נתנה עצות והמלצות לפי מה שהיא אוהבת, הייתה כנה, התעניינה כל כמה זמן בחוויה שלכם - בקיצור, נתנה ערך מוסף לחוויה שלכם מהערב.

לעומת זאת, מלצרית שכבר מתה לעוף הביתה, שואלת מה תרצו מבלי להמליץ על דברים ורק ממהרת לסיים את ההזמנה שלכם כמה שיותר מהר כדי שיגמר היום הזה - לא נתנה שום ערך, היא אמנם לא תפגע יותר מדי בחוויה שלכם, אבל בטוח לא תוסיף.

הרגשה שונה לחלוטין, נכון?

אנחנו בטוחים שכנראה שיצא לכם לחוות את ההבדל. הבדל מהותי.

בדיוק כך איש המכירות חייב לתת ערך ללקוחות - בתחום שלו, להציע פתרון או שינוי לטובה עבור הלקוח.


2. לתת מעבר למה שהלקוח מצפה - ברגע שתתנו מעבר למה שהלקוח שלכם מצפה הוא ירגיש אסיר תודה - לדוגמא: הלכתם לקנות סנדוויץ' בארומה, קיבלתם סנדוויץ'. לעומת זאת, הלכתם לקנות סנדוויץ' בארומה - אבל קיבלתם במתנה גם קוראסון קטן בצד ושירות לקוחות חם - תחזרו לשם שוב, נכון? אותו הדבר בדיוק גם כלפינו, כאשר אנו יוצרים קשר עם לקוחות, עלינו לשים דגש על ההבדל הקטן - מה נוכל להעניק ללקוח שלנו שהוא לא מצפה לו? מה נוכל לתת לו מעבר למה שאנחנו חייבים? ברגע שתעלו על זה, יהיו לכם לקוחות מעריצים. זה יכול להיות הדבר הקטן ביותר, בדיוק כמו הקוראסון שיעשה את כל ההבדל.


3. התאמה ללקוח - לקוחות מרגישים חוסר אותנטיות באופן מידי, בדיוק כמונו. אם תמכרו להם משהו שלא מתאים לאורח החיים שלהם ותנסו לשכנע אותם לקנות - הם מיד ירגישו בכך. על מנת להפוך לקוחות למעריצים אתם חייבים שבאמת יהיה לכם אכפת מהלקוח ומהמוצר שתעניקו לו. אתם חייבים לראות את הלקוח כאדם שחשוב לכם באופן אישי, שאכפת לכם מהשינוי שישיג בעזרתכם.


4. דוגמא אישית - היו המודל לחיקוי שאתם שואפים להיות - הקרינו דוגמא אישית לכולם באופן קבוע. Walk the talk - תעשו את מה שאתם מדברים. ברגע שהלקוחות שלכם יסתכלו עליכם כמודל לחיקוי, הם יעריצו אתכם.

חשבו על מישהו שאתם מעריצים אותו, האם אתם מצליחים לזהות משהו שלילי בו? כאשר אנחנו מעריצים, אנחנו רואים רק את החוזקות של אותו אדם. לכן, הגדילו את החוזקות שלכם, העצימו את מי שאתם, היו דוגמא אישית - ותראו איך תהפכו כמודל לחיקוי מהר מאוד בקרב האנשים מסביבכם.


5. להיות ה"מומחים" - דעו את התחום שלכם בצורה הטובה ביותר - מסטטיסטיקות, עובדות, הצלחות של אנשים בתחום ועד התוצאות האישיות שלכם - היו הטובים ביותר במסגרת התחום אותו אתם מוכרים, כך שכאשר תהיו באינטקראקציה עם הלקוחות שלכם סביב הנושא, הם ירגישו שאתם "המומחים בתחום" ויפנו אליכם לכל עצה ועניין. ברגע שתהיו המומחים בתחום, הם יחזרו שוב מהסיבה הפשוטה, שקניתם את האמון שלהם.


אז מה עכשיו?


- זכרו לתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם.

- תתנו מעבר למה שהלקוח שלכם מצפה לו.

- תתאימו את המוצר ללקוח - אל תמכרו לו סתם, הוא ירגיש.

- היו הדוגמא האישית לערכים שלכם - והקרינו את החוזקות שלכם החוצה.

- תהיו המומחים בתחום.


אם חידשנו לכם דבר או שניים אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לעקוב אחרינו גם בפייסבוק!


לעמוד הרישמי - לחצו כאן עכשיו.

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר