המוצרים של החנות שלכם – כיצד תבחרו את המוצרים הנמכרים ביותר?



המוצרים של החנות שלהם – הם החנות שלכם! מטרת החנות שלכם, היא לייצג את המוצרים הללו באופן האטרקטיבי ביותר בעיניי הלקוחות – כך שהם ייבחרו להיכנס אליה ולבחון את אותם מוצרים, להתאהב בהם ולרכוש אותם.



כיום, קיימים אינספור סוגים של מוצרים בשוק


- מוצרים כלליים – המותאמים לכולם כלומר, שכל אחד ייהנה מהם בדרך כזו או אחרת. מוצרים כאלו כוללים כלי מטבח, חפצי נוי, ביגוד והנעלה, אביזרים נלווים ומשלימים כמו אוזניות, כיסויי ספות וכדומה. מוצרים מעין אלו אמנם ימשכו כל קהל, אך לרוב יהיו בעלי מחיר נמוך יותר, שאכן מחמיא לכל הקהלים.

אתם יכולים לאתר את המוצרים הללו בקלות, ברשומות הפריטים ה"נמכרים ביותר" ב- Amazon, eBay ויתר הסוחרים האינטרנטיים העוצמתיים של היום. אתם תמיד יכולים לאתר מוצרים משלימים לפריטים הללו, שירחיבו את היצע המוצרים שלכם.


- מוצרים ספציפיים – מוצרים שמותאמים לקהל יעד ספציפי, בהתאם למיקום שלו, למין שלו, לתחביבים האישיים שלו וכדומה: ציוד גלישה, איפור וקוסמטיקה, משחקי מחשב ופלייסטיישן ופריטים נוספים, אמנם לא ימשכו את עינו של כל לקוח – אך בהחלט יסבו את תשומת לבם של המעוניינים. בנוסף, משום שמדובר במוצרים אקסקלוסיביים יותר, שהביקוש שלהם קשיח יותר בעבור הקהל שלהם – המחיר שלהם יהיה גבוה יותר אף הוא.

בכדי לאתר מוצרים כאלו, ראשית יהיה עליכם לקבוע מהו הקהל הספציפי שלהם, לערוך סגמנטציה, פרסונליזציה ורק לאחר מכן – להזמין את המוצרים מהסוחרים השונים.


- מוצרים יצירתיים – מוצרים ייחודיים במינם, עשויים עבודת יד, פרי ידכם או פרי ידם של סוחרים מוכשרים: ביגוד והנעלה, תכשיטים, ציורים וחפצי נוי, כולם עשויים להיות פרטי יוקרה, בזכות השקעה בעיצוב נכון וייצור ברמה גבוהה. משום שמדובר במוצרים ייחודיים במינם, המחיר עבורם יהיה בהתאם.

בכדי לאתר מוצרים מעין אלה, יהיה עליכם לפנות אל הסוחרים בעצמם; ישנם מגוון מעצבים, שרק חפשים "במה אינטרנטית" לפרסם בה את הפריטים שלהם. באותו אופן, אתם יכולים לייצר ולמכור את הפריטים בעצמכם.



ההתלבטות


משהתוודעתם לסוגי המוצרים השונים, כעת נשאלת השאלה במה לבחור? ואם לבחור בכלל. בסופו של דבר, החנות שלכם היא אינטרנטית ולכן, תמיד תוכלו למלא אותה באינסוף מוצרים, בסגנונות מגוונים. עם זאת, חנות "מפוזרת" או מוגזמת מדי, תקשה על הלקוח להתמצא בין הפריטים השונים ופעמים רבות, תבלבל אותו ותגרום לו להימנע מרכישה בעתיד.


- מכרו איכותי – אל תמכרו פריטים בחנות האינטרנטית שלכם כי "העיקר למכור", תמכרו מוצרים שיבליטו אתכם בשטח, שיעניקו ללקוח שלכם ערך מוסף ושהבלאי שלהם הוא יחסית איטי.


- מכרו את מה שאתם מאמינים בו – כדאי לכם לשאול את עצמכם "מהו סוג החנות שהייתי רוצה שתהיה לי?", שכן ככל שתאהבו את המוצרים שאתם מוכרים, כך גם תאמינו בהם יותר ויהיה לכם הרבה יותר פשוט לקדם אותם הלאה. פעמים רבות, אתם אף יכולים להתאים את העיצוב והשיווק של החנות שלכם לקהל היעד – כך שיתפתו לרכוש מכם ורק מכם.


- מכרו בהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם – נסו לשאול את עצמכם מהי הנקודה העסקית שממנה אתם מתחילים את התהליך: האם יש לכם הון התחלתי או משקיעים? האם אתם יכולים לבסס חנות יוקרה אינטרנטית כבר היום? או שאולי כדאי לדבוק במוצרים כלליים, שמתאימים לכולם ורק לאחר שתצברו ביטחון, מוניטין והון – תפנו למוצרים ברמה גבוהה יותר.


בסופו של דבר, אין ספק כי אתם יכולים לשווק אינספור מוצרים בחנות האינטרנטית שלכם ואף ליהנות מרווח מרשים. המוצרים הנמכרים ביותר כיום, הם אלו שהצליחו לספק ללקוח פריט ייחודי, בעל כמה שפחות תחרות, במחיר נוח ומשתלם.

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר