ה"שטחים המתים" בעולם המסחר האלקטרוני – מיקוד וטיפול נכון

עודכן ב: ינו 26



כאשר יש ברשותכם חנות אינטרנטית, אתם ודאי שמים לב כי אתם יכולים להשקיע בה, לעצב אותה ולהעניק לה מכל טוב – ממש כמו חנות רגילה.


יש את האספקטים שאתם רואים בבירור כי יש לטפל בהם: העיצוב המושך, התוכן האינפורמטיבי, המהירות של השרתים... אבל מה אם ה"שטחים המתים" שאתם לא מודעים אליהם או דוחים את הטיפול בהם, עד להודעה חדשה?


כפי ששטחים מתים עשויים להביא לתאונה על הכביש, הם בהחלט יכולים להשפיע לרעה על אחוזי המכירות שלכם.


המזל הוא שחברות השקעה ותאגידי ענק העבירו ימים כלילות, בכדי לגלות את אותם "שטחים מתים", בכדי להקל על חוויית הגלישה של הלקוחות ולהביא למכירה נוחה, פשוטה וחוזרת.



יש לכם רק 15 שניות


כאשר לקוחות נכנסים לאתרי רכישה כיום, הממוצע שבו הם שופטים אם כדאי להם להיכנס ולרכוש בהם פריטים או להמשיך הלאה – עומד על 15 שניות לכל היותר.

אם כך, כדאי לכם לנצל אותן היטב! דאגו להרשים את הלקוחות שלכם מרגע הכניסה לאתר:


- דף נחיתה צף – פעמים רבות, כאשר אתם מבקרים באתרים שונים, חלונית קטנה קופצת, בכדי לספר את האתר, על המטרה שלו, השאיפות והשירותים שהוא מספק עבור לקוחותיו. דף נחיתה המעוצב יפה ומעביר מסר באופן קצר ולעניין – יעודד את הלקוחות שלכם להיכנס אליו ולבחון אותו יותר מקרוב.


- דף בית נגיש – אפשרות אחרת, היא "לנקות" את דף הבית שלכם מכפתורים מיותרים, עיצובים מוגזמים או תוכן ארוך מדי, שלא מעניין את הלקוחות שלכם. החליפו את כל אלו בעיצוב נקי וממוקד יותר, שמכוון את הלקוחות אל עבר קטגוריות ספציפיות, מתחומים מגוונים, כך שיוכלו למשוך את עין הלקוחות. הכניסה המהירה, תביא את רובם לפחות להציץ בחלק מהמוצרים.


- קריאה לפעולה – אפשרות אחרת היא לעודד את הלקוחות להשאיר פרטים, להירשם לתפוצת המייל שלכם או לרכוש מוצר אחד במחיק מצחיק, בכדי לקבל הטבה לרכישה של מוצר יקר יותר, לדוגמא. ברגע שיש לכם את הפרטים שלהם – הלקוחות הללו חדרו לרשת שלכם. כל שעליכם לעשות, הוא לפתות אותם לשוב לחנות שלכם דרך ערוצי התקשורת השונים.



סרטונים, אנימציות ואפשרויות להשארת פרטים


הדרך הנכונה ביותר להתחבר אל הלקוחות שלכם – היא הוויזואלית – כיום אנשים לא אוהבים לקרוא או לחשוב, אלא לצפות ולעבד מידע, שהועבר אליהם על ידי תוכן ויזואלי כמו סרטון, לדוגמא. גם אם מדובר בסרטון של 5 דקות, הלקוחות שלכם ככל הנראה יראו את רובו וילמדו ממנו הרבה מאוד על החנות שלכם, עליכם, על המטרה של החנות וכיצד היא מסייעת למלא את הצרכים שלהם.


לאחר שהלקוחות שלכם יחשפו לכל כך הרבה מידע, הסיכויים גבוהים כי ירצו להירשם אליכם. בכדי לאפשר להם לעשות זאת ביעילות, דאגו להשאיר פינות של "השארת פרטים" כמעט בכל מקום: פינת "צור קשר", אזור צדדי בדף הבית או התחתית של דף הבית, הם רק חלק מהמיקומים המעולים, שהלקוחות שלכם תמיד יחשפו אליהם במכוון או במקרה.



מהירות גלישה


ככל שהחנות שלכם צוברת יותר מוצרים ויותר לקוחות, כך התנועה בה גבוהה יותר. מצוין מצד אחד, אך מצד שני הדבר יוצר מעין "פקק" בתוך האתר שלכם. בכדי לפתור אותו, דאגו לבסס שרתים מהירים, לנקות היטב את ה"עוגיות" המסתתרות באתר שלכם ודאגו לאבטחה איכותית, כך ששום תוכנית זדונית או וירוס לא יפלשו לאתר שלכם – דבר שעשוי לפגוע בו לצמיתות.


אלו הם רק חלק מהסעיפים, שמומלץ לכם להתמקד בהם על בסיס קבוע – בכדי לייצר חנות אינטרנטית איכותית ומלאת לקוחות. זכרו, הכול הוא עניין של זמן – כל עוד תשקיעו אותו נכון, בסופו של יום גם תהנו מהממון.



אנו, חברת ecs – מזמינים אתכם אלינו - משפחה חמה של אנשי עסקים ויזמים, ששואפים ליצור שיווק שותפים עם כמה שיותר אנשים עוצמתיים, שצמאים לידע והצלחה. לאחר שיחת היכרות, נוכל לסייע לכם לממש את הפוטנציאל שלכם בתחום המסחר האלקטרוני.

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר