כוחו של המייל

עודכן ב: ינו 26



המייל שלכם, הוא אחד הכלים החזקים ביותר שלכם – הוא מהווה את הדרך האולטימטיבית, להעניק ללקוחות שלכם יחס חם ואישי.


כאשר אתם מתפעלים חנות אינטרנטית, אתם רואים את הלקוחות המשוטטים בעיקר בזכות הסטטיסטיקות, הרכישות והתגובות. זאת בניגוד למוכר הפשוט, שפוגש בלקוחות שלו על בסיס יומי ועל ידי כך – יוצר עמם חיבור רגשי משמעותי, שמעלה את הסיכוי למכירה ולהיווצרות של לקוח חוזר.


המייל הוא כלי עסקי לכל דבר, שמסייע לגבור על הפער הזה.



מיילים קידומיים


לחנות שלכם יש מבצע ש"שובר את השוק"? אולי הלקוחות הללו הם לקוחות קבועים שלכם, לכן אתם יכולים להמליץ להם על מוצרים שאתם מניחים כי יאהבו?!


מיילים קידומיים מטרתם לסייע ללקוחות שלכם לזכור אתכם ביום הכי טוב שלכם – בדיוק ביום שבמקרה יש לכם מבצע או הרגלה או כל חדשה מרעישה אחרת – שהלקוח שלכם יאהב לגלות במייל שלו.

גם אם הם אפילו לא נפתחים, קריאת הכותרת של החנות כבר מזכירה ללקוחות כי אתם קיימים. הסיכויים גבוהים כי הם יזכרו לבקר באתר שלכם גם בעתיד בזכות זאת.


מיילים שמתריעים על "עגלה נטושה"


בעולם האינטרנטי, אין זו חובה לרכוש את הפריטים שהתעניינתם בהם בו ברגע: אתם יכולים לסמן מוצר כ"אהוב", להוסיף אותו לעגלה ולרכוש אותו רק כשלושה חודשים לאחר מכן, אם בכלל. הלקוחות שלכם יודעים זאת.


לפעמים הם מתחרטים, לפעמים הם מעצלים, אך ברוב הפעמים אותם לקוחות פוטנציאליים – פשוט לא מימשו את מלוא הפוטנציאל שלהם.


אם כך, שלחו להם הודעה במייל: כתבו להם כי המוצר עומד להיגמר או כי העגלה שלהם מכילה אותו כבר זמן מה ולכן, רציתם לבדוק כי הכול בסדר או אם יש שאלות בנושא המוצר.

דאגה ברמה גבוהה שכזו, תשאיר חותם על לבו של כל לקוח.


מיילים המאשרים רכישה


ראיתם שמישהו רכש מכם מוצר?! מעולה! ספרו לו ששמתם לב: כתבו לו מייל אישי, עם שמו הפרטי, בו אתם מציינים כי אתם שמחים שהוא רכש מכם את X, כי הפריט בדרכו וכי תשמחו כי ישלח משוב חיובי אודותיו, לאחר שיבחן אותו באופן אישי. עודדו את הלקוחות לשאול שאלות ולהתנסות במוצרים נוספים שלכם בעתיד.

מיילים כאלו מעידים על דאגה ואכפתיות כלפי הלקוחות. לא רק שהם יזכרו אתכם, הם ככל הנראה ישובו לבקר בחנות שלכם, משום שהם יודעים כי הם יכולים לסמוך עליכם.


מיילים המבקשים אישור הגעה – וביקורת חיובית


ועם זאת, ישנם לקוחות שכן ישכחו, ישנם לקוחות שלא יהיו מרוצים וישתקו וישנם לקוחות שפספסו את המייל. אין שום בעיה! אתם יודעים מתי המוצר אמור היה להגיע לדלת ביתם – בדקו עמם אם הוא הגיע!


שלחו מייל מסודר, בו אתם מביעים דאגה באשר להגעת המוצר. במידה וכן הגיע, שאלו באשר לאיכות שלו, אם יש ללקוחות שאלות בנוגע אליו וכמובן, בקשו מהם להשאיר ביקורת חיובית בחנות שלכם, במידת האפשר.

גם אם מייל הרכישה לא ריגש אותם, מייל שכזה לרוב יגרור עמו רק פידבקים חיוביים ומחויבות.



אנו מזמינים אתכם לחברת ecs – משפחה חמה של אנשי עסקים ויזמים, ששואפים ליצור שיווק שותפים עם כמה שיותר אנשים עוצמתיים, שצמאים לידע והצלחה. לאחר שיחת היכרות, נוכל לסייע לכם לממש את הפוטנציאל שלכם בתחום המסחר האלקטרוני.

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר