שנת 2018 במסחר האלקטרוני: התחזיות והטרנדים שכדאי להכיר

עודכן ב: 21 ינו 2019


עולם המסחר עובר שינויים דרמטיים.

לאור העלייה החדה בקניות באינטרנט, אנחנו חוזים לנגד עינינו במשבר חסר תקדים בעולם הקמעונאי, כאשר מאות ואלפי בעלי חנויות פרטיים כמו גם הרשתות הגדולות בעולם, סוגרים סניפים בקצב מהיר.

חלק מהמותגים הגדולים סוגרים את הסניפים הפחות מרכזיים ופחות רווחיים, אבל חלקם מחליטים לנטוש כליל את רחובות העיר והקניונים ולאמץ את רוח התקופה עם ריכוז משאבים עצום במכירה אונליין.


במהלך שנת 2017 חל גידול של 23% בהיקף הקניות אונליין בעולם, ומחקרים מראים ש-51% מהאמריקאים מעדיפים לערוך קניות באינטרנט על פני נסיעה לחנות. הגידול הזה צפוי לצבור תאוצה אף יותר עם מגוון חידושים טכנולוגיים כמו חיפוש קולי וחיפוש לפי תמונה, שהופכים את החיפוש אחר הפריט המדויק ורכישתו לקלים ומהנים מאי-פעם.


כולנו רוצים לקחת חלק במהפכה, ולא להישאר מאחור, לכן ריכזנו לכם את המגמות והטרנדים הבולטים ביותר שצפויים בעולם המסחר באינטרנט לשנת 2018.




# זינוק במספר יזמי האונליין

מסחר אלקטרוני ב-2018 הוא לא דבר שניתן להתעלם ממנו. למרבה המזל כיום גם יותר קל מאי פעם להקים חנות אינטרנטית, אם זה לסחור באיביי, למכור באמזון או להתחיל למכור בשופיפיי. בשנת 2018 אנו צופים לראות זינוק בכמות האנשים שיחליטו לעשות את צעדיהם הראשונים בתחום ולהתחיל לסחור, או להעביר את הפעילות שלהם מחנות פיזית לחנות אינטרנטית.


# המשך הפרסונליזציה של תהליך הקניה

כבר היום נמצא שמותגים גדולים אונליין ובראשם אמזון, משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כדי לנתח את ההתנהגות הצרכנית שלנו ולהציע לנו לקנות מוצרים שתואמים את הטעם שלנו בדיוק. ב- 2018 אנחנו רואים כניסה של כלים חדשים שעומדים לצד המוכרים כדי להפוך את חוויה הקניה לפרסונלית וממוקדת בלקוח. אנחנו רואים למשל אפליקציות מתוחכמות שמאפשרות לנו "למדוד" בגדים בחנות אונליין ולראות בדיוק איך הם יראו עלינו לפי מידות גופנו. הפרסונליזציה תצבור תאוצה גם מבחינת אופן התשלום, תנאי משלוח והחזרה נוחים, ושיווק שמנסה ליצור פניה כמה שיותר אישית ללקוח.


# אמזון תשבור שיאים חדשים

אולי נדמה שראינו כבר את אמזון בשיא גדולתה, אבל ב-2018 היא צפויה אפילו להגדיל את ההשפעה שלה על העולם. גם השנה האתר ימשיך להוביל בחדשנות צרכנית ובשירות, ולהציב סטנדרטים שיכתיבו לכולם, סוחרים קטנים ומותגי ענק, איך צריך למכור היום באינטרנט.


# טשטוש הגבולות בין האונליין לאוף-ליין

בשנת 2018 נראה יותר רשתות גדולות שיפתחו סניפים שמיועדים לתצוגה בלבד כאשר הרכישה מתבצעת אונליין. חנויות האונליין מצדן יזהו בזכות הטלפון הנייד שבכיסנו לאילו חנויות נכנסנו ובאילו אזורי קניות אנחנו מסתובבים, ויציעו לנו הצעות קניה לפי ניתוח הנתונים.


# תוכן וידאו ימשיך להיות המלך

בהמשך למגמה משנת 2017, גם השנה מותגי אונליין מבינים שהדרך הטובה ביותר להתחבר ללקוחות ולבדל את עצמם בתחרות היא יצירת תוכן מרתק, מרגש ובעל ערך. חלק ניכר מהתכנים האלו יתמקד בתכני וידאו, שממשיכים להוכיח שהם מובילים למעורבות הגבוהה ביותר, ולהמרות הגבוהות ביותר מצפייה לקניה. אז הכינו את המצלמות...


כל סוחר בכל שלב בחיי המסחר שלו צריך להביט קדימה על תחזיות ומגמות בשוק ולשאול את עצמו כיצד הוא מגיב אליהן, אם הוא רוצה לשרוד בשוק הדינמי והתחרותי הזה. הזמנים משתנים ועלינו להישאר פתוחים וגמישים ולהשתנות איתם.


בהווה זירת המסחר הגדולה בעולם היא באינטרנט, וכמו שהראינו בעתיד מגמה זו רק תלך ותגדל. אם גם אתם מבינים שמחכה לכם כאן הזדמנות כלכלית שאתם פשוט לא יכולים לוותר עליה, נשמח לעזור ולהכווין אתכם למסלול המתאים לכם ביותר.


לחצו כאן לקבלת הדרכה חינמית - סודות הדרופשיפינג ב-eBay

לחצו כאן לקבלת ספרון הדרכה חינמי - הקמת חנות ב-Shopify


בהצלחה!

אורי קסוקר

סמנכ״ל אגף ההכשרות

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר