5 אלמנטים בדף המכירה שיקפיצו את המכירות שלכם

עודכן ב: 21 ינו 2019

במסחר אלקטרוני יש מושג מרכזי מאד שנקרא - יחס המרה. המשמעות הפשוטה שלו היא - היחס בין כמה אנשים הגיעו לחנות האינטרנטית שלך לבין כמה למעשה ביצעו רכישה. כדי לסחור באיביי, למכור בשופיפיי, או בכל פלטפורמה אחרת, לא מספיקה חנות יפה ומוצר טוב. אתם צריכים להבין כמה מושגים בסיסיים בפסיכולוגיה של הצרכן אונליין - מה מניע אנשים לקנות ומה בונה את האמון שלהם. אנחנו שואפים לייצר לגולש חוויה שמכניסה אותו למצב מנטלי של אמירת "כן", כזה שמבין את המסר שלכם ומתרשם מהכדאיות הבלתי מעורערת של העסקה.


החברות הגדולות בשוק משקיעות מאות מיליוני דולרים בניתוח ההתנהגות הצרכנית של הגולשים באתר שלהם, כדי להתאים להם חווית גלישה אופטימלית. לעתים שינוי של מילה אחת או ניסוח שונה של המבצע, מובילים לקפיצה של עשרות אחוזים ביחס ההמרה. אבל אל דאגה - אתם לא צריכים להיות מומחים לכלכלה או פסיכולוגיה… אספנו לכם רשימה של אלמנטים שתוכלו ליישם באופן מיידי, כדי ליצור דפי מכירה אפקטיביים וממירים:


1. תציעו משהו שאנשים רוצים!


נתחיל במובן מאליו - לפני הכל צריך להיות לכם מוצר שיש לו שוק, מוצר מושך שאנשים רוצים לקנות. הטקטיקות שנציג כאן מיועדות להגביר את תחושת הרצון והדחיפות לבצע רכישה, ולא ליצור חשק למוצר אצל מישהו שלא מתעניין בו כלל.


2. הצבת דדליין


אם הגולש לא ידע שהמבצע או ההנחה שאתם מציעים תקפים לפרק זמן מוגבל, לא תהיה לו כל סיבה למהר ולקנות דווקא עכשיו, והוא יוכל להמשיך להשוות מחירים ולהתלבט בין צבעים לנצח… סיכוי יותר סביר הוא שברגע שהוא יעזוב את האתר הוא פשוט ישכח מהמוצר שלכם.

צרו תמריץ לקניה על-ידי הגבלת ההצעות שלכם לזמן מוגבל וידוע מראש. אחת הדרכים הכי נפוצות שוודאי נתקלתם בהן, היא להציב טיימר שסופר אחורה את הימים והשעות עד לתום המבצע. ההגבלה יכולה לחול לא רק על הנחה במחיר אלא גם על משלוח חינם או על משלוח מהיר (למשל למזמינים עד הערב בחצות מובטחת הגעת המשלוח עד ערב החג).

3. היעזרו ב- FOMO - החשש להפסיד

ראשי התיבות FOMO מתייחסים לתגובה אנושית כתוצאה מהפחד לפספס - Fear of Missing Out. אחת הדרכים היעילות ביותר להשתמש בעקרון הזה היא לציין מספר מוגבל של יחידות במלאי, ולהדגיש בדף המכירה כמה יחידות נותרו.

דרך נוספת ליצור תחושת פחד מפיספוס אצל הגולש היא ליצור תחושה של תחרות בין הגולשים, כך למשל באתר booking.com שמדגיש לנו כמה חדרים הוזמנו כבר למלון הזה באותו היום, וכמה אנשים חוץ ממך צופים כרגע בדף הזה.

4. השתמשו במילים הנכונות


כתיבה שיווקית טובה וקריאה חזקה לפעולה יכולים לעשות את כל ההבדל בין גולש שמוסיף לעגלה ומשלם, לבין גולש שממשיך לגלוש למקומות אחרים. מילים וביטויים שקשורים לזמן הם יעילים במיוחד ביצירת תחושת דחיפות אצל הקונה. נסו לשלב מילים כמו אלו בדף המכירה שלכם:

מהרו

עכשיו

חד-פעמי

הזדמנות אחרונה

לפני גמר המלאי

מכירת חיסול

הצעה לזמן מוגבל

אל תפספסו!


5. בחרו עיצוב בצבעים חמים


לצבעים יש השפעה תת-מודעת חזקה עלינו. מחקרים הראו קשר בין שימוש בצבעים חמים - אדום, כתום וצהוב, בכפתורי הקריאה לפעולה (כפתור "קנה עכשיו" או "הוסף לעגלה" למשל) לבין עלייה באחוזי ההמרה. כלומר הצבעים החמים יוצרים תחושת דחיפות ומפעילים את הגולש. בכל צבע שלא תבחרו לכפתור הקריאה לפעולה - הקפידו שהוא יהיה שונה ובולט ביחס לסקאלת הצבעים שבה השתמשתם לשאר חלקי דף המכירה.

אנחנו ממליצים לכל מי שמוכר בחנות אינטרנטית להכיר את הטקטיקות הבסיסיות האלה להעלאת אחוזי ההמרה על ידי יצירת תחושת בהילות והנעה לפעולה של הגולשים. יישום של עקרונות אלה הוא פשוט מאד, ויכול להתבטא בשינוי דרמטי לטובה במכירות שלכם. ועוד טיפ אחד אחרון לסיום - כמו הרבה טקטיקות בשיווק, גם מה שהצענו כאן עובד כאשר משתמשים בו במידה הנכונה. אל תנסו לדחוק את הלקוחות שלכם לפינה כל הזמן, מוטב שתתמקדו ביצירת מבצעים תקופתיים שהם באמת מוגבלים בזמן. אם "תאיימו" ש-20 אחוזי ההנחה נגמרים מחר, ולמעשה תשאירו את ההנחה - ה"טריק" הזה עלול להפסיק לעבוד.



מעוניינים לראות כיצד אנחנו מיישמים את הדברים בפועל? הכנו עבורכם הדרכה (ללא עלות!) בה אנו מציגים בפניכם כיצד נראה דף מכירה איכותי ומהם שאר השלבים אותם תעברו במהלך הקמת חנות אינטרנטית.


לקבלת ההדרכה ללא עלות ישירות אל תיבת המייל שלכם - לחצו כאן עכשיו!

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר