• ECS

איך שירות לקוחות באיביי יגדיל לכם את המכירות והרווחים?

עודכן ב: 21 דצמ 2019

למי מכם שיצא למכור באיביי, בוודאי נתקל ביד הקשה של הפלטפורמה כלפי המוכרים שלה.

מה הסיבה שאיביי מקפידה על שירות הלקוחות בצורה זו? למה דווקא באיביי כל כך חשוב השירות לקוחות?

מה המטרה של איביי?


על מנת להבין למה איביי כל כך מקפידה על שירות הלקוחות שלה,

חשוב קודם להבין מה מטרת הפלטפורמה.


איביי הוקמה כאתר ידידותי למשתמש - שיהיה כמה שיותר פשוט ונוח ללקוח על מנת שירצה לקנות בה.

נכון לשנת 2019, כמות הקונים באיביי עומדת על 11.7 מיליארד לקוחות בחודש! על פי כל אתרי הנתונים שמסקרים את איביי ואת המסחר האלקטרוני.


מכאן ניתן להבין - כי המטרה העיקרית של איביי היא הלקוחות שלה.


זו בדיוק הסיבה - שאיביי נוקשה כלפי המוכרים בפלטפורמה.


על מנת לפשט את העניין, אנו יכולים לראות את ההבדלים בין אמזון לאיביי.


להבדיל איביי - באמזון, ישנם מוצרים שחברת אמזון עצמה מוכרת ללקוחות. לעומת זאת, לאיביי אין אף מוצר משלה, איביי בנתה פלטפורמה לקניות עבור הלקוחות שלה - ומי שמייצג אותה הם המוכרים בפלטפורמה בלבד. לכן, איביי כל כך נוקשה עם המוכרים - כי הם מייצגים את איביי, לעומת אמזון שמייצגת את עצמה.


הנה 5 טיפים כיצד לסחור בדרך שאיביי אוהבת:


1. תענו לכל הודעה של לקוח עד 24 שעות לקבלתה - זמן מקובל בהחלט, גם אתם כלקוחות הייתם רוצים לקבל מענה עד 24 שעות ולכן זה מה שאיביי דורשת.


2. חובה להיות המגיב האחרון בכל התכתבות עם הלקוח - איביי רוצה שתמיד תתייחסו להודעות של הלקוח ולכן אתם האחרונים המגיבים בכל התכתבות איתו.


3. תתנו מענה לכל בעיה שלקוח מעלה בפניכם - גם אם לדעתכם זו הבעיה הכי הזויה שהלקוח יכול היה להעלות. אם הלקוח העלה בעיה בפניכם איביי מצפה שתפתרו לו אותה.


4. בכל תגובה ללקוח, שמרו על שפה יפה, תקינה ותרבותית - אין צורך בשפה גבוהה, אך ענו בנימוס גם אם הלקוח מדבר אליכם בזלזול תהיו אתם הצד שבסדר בסיטואציה במידה והלקוח פונה לאיביי בתלונות.


5. השתדלו להימנע משגיאות כתיב - השתמשו בגוגל תרגום וב-grammarly.


אז מה עכשיו?


אם עדיין אין לכם חנות באיביי, פתחו אותה כבר היום ולמדו כיצד להצליח בה מניסיון של אנשים אחרי.

אם יש לכם - הקפידו על שירות הלקוחות שלכם!

כך תוכלו להצליח בפלטפורמת איביי, לשמר לקוחות ולהגדיל מכירות!


לשיעור הקמה ומכירה - בפעם הראשונה,

לחצו כאן עכשיו!

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר