• ECS

צ'קליסט שופיפיי למתחילים: מה אתם צריכים על מנת להתחיל למכור כבר היום!

עודכן ב: 21 ינו 2019

ישנן מספר דרכים שונות למכור בשופיפיי, ולכל אחת מהן חוקים משלה, לכן היום אנחנו רוצים להתייחס למבנה המודל העסקי שיושב בבסיס העבודה, ומאפשר לגלגלים של החנות שלכם להתחיל לנוע ולייצר מכירות. בפוסט הזה נתייחס ל-7 דברים בסיסיים שאתם צריכים כדי להתחיל למכור בשופיפיי.


במאמר זה הרכבנו עבורכם צ'קליסט מדויק ומסודר, שמתייחס לכל התחנות שתצטרכו לעבור - בדרך להקמת עסק יציב של חנות אינטרנטית בפלטפורמת שופיפיי.

1. גישה מנטלית


הדבר הראשון והבסיסי ביותר שחשוב לצאת איתו לדרך הוא הגישה והמצב המנטלי שלכם. זה אולי ישמע קלישאתי לחלק מכם, אבל המציאות היא שמה שמבדיל בין תלמידים שלנו שמגיעים להצלחות גדולות לבין אלה שפורשים מוקדם - זה בעיקר הגישה שאותה הם מביאים לתהליך.

להכין את עצמכם מנטלית בצורה טובה כרוך בראש ובראשונה בלהחליט ממי אתם הולכים ללמוד, ולתת אמון בדרך שלהם. בנוסף כדאי להבין מה פרק הזמן הדרוש לכם ללמידה ותוך כמה זמן אתם צפויים להתחיל לראות תוצאות. התאמת ציפיות היא חלק מאד חשוב בהצלחה שלכם. כדאי להבין שאתם נכנסים לתהליך של הקמת עסק, הכרוך ברכישת מיומנויות חדשות רבות, ניסוי וטעיה, תקופות של רווח וגם תקופות של חישוב מסלול מחדש. ההבנה הזאת תגרום לכם לא להרים ידיים בשלב מוקדם מידי בתחילת הדרך, כשמתעוררים אתגרים.

2. חנות בשופיפיי


כמו שכבר הסברנו לכם כאן, שופיפיי איננו אתר שבו אתם פותחים חנות (כמו איביי ואמזון למשל), אלא פלטפורמה להקמת חנות אונליין, שמצעה פתרון מבריק להקמת חנות מעוצבת ומוכנה למכירות ממש בתוך דקות. החנות שלכם בשופיפיי היא המקום שבו כל פעילות המסחר מתרחשת. היא גם חלון הראווה של המוצרים שלכם לקונים, וגם מאחורי הקלעים שבהם אתם רואים את כל נתוני המכירות, מקבלים תשלומים ויוצרים דפי מכירה חדשים.


ההמלצה שלנו היא להקדיש זמן ולסיים להקים את החנות שלכם במסגרת 14 ימי הניסיון חינם ששופיפיי נותנים. ככה כשתתחילו לשלם את דמי המנוי החודשי הקבועים, זה יהיה כבר כשיש מוצרים באוויר וההוצאה הזאת תכוסה ע"י מכירות.


3. אפליקציות

הדבר המרכזי שהופך את חוויות המכירה בשופיפיי למהנה כל כך הוא האפליקציות. לאחר שתקימו חנות בסיסית, תרצו לגשת ולהוריד אפליקציות (רבות מהן חינמיות) אשר יוסיפו מאפיינים מותאמים אישית לחנות שלכם, ישפרו את יחס ההמרה ויהפכו את הקניה לנוחה יותר עבור הגולשים. תוכלו להתחיל בפוסט שלנו על 5 האפליקציות המומלצות בשופיפיי. אך כעת נוכל לחלק את האפליקציות לשלוש קטגוריות מרכזיות שאנחנו ממליצים להתחיל להפעיל בחנות כבר בתחילת הדרך:

אפליקציות ייעודיות לדרופשיפינג אלו יישומים שיוצרים אוטומציה כמעט מלאה של תהליך הדרופשיפינג. האפליקציה מחברת את החנות שלכם לאתר של הספק, אתם מעלים מוצרים שלו לחנות כולל תמונות ותיאור מוצר, ממש בלחיצת כפתור, וכשמתבצעת רכישה - הספק מעודכן בה דרך הממשק, ושולח את המוצר ישירות ללקוח, בלי צורך בהתערבות מצדכם.


אפליקציות לניהול המשלוחים

ניהול המשלוחים יכול להיות עניין מורכב, ושימוש באפליקציה כמו Better Shipping יחסוך לכם זמן וכאבי ראש מיותרים. האפליקציה תבצע חישוב של דמי המשלוח לפי משקל הפריטים שהלקוח הוסיף לעגלה, וכך תוכלו לוודא שאתם לא מפסידים כסף בגלל תעריפי משלוח שלא תואמים כל הזמנה באופן פרטני.


אפליקציות להגדלת המכירות

ישנן לא מעט אפליקציות בשופיפיי שמבצעות עבורכן פעולות שיווקיות, שיש בכוחן להגדיל משמעותית את מחזור המכירות שלכם. אפליקציה אחת לדוגמה היא Hurrify, שמקפיצה לגולש הודעות שמעודדות אותו לקנות ללא היסוס. הודעות בסגנון מלאי שעומד לאזול או מבצע שעומד להיגמר בתוך מספר שעות, מוכיחות את עצמן שוב ושוב כאמצעי שיווק אולי לא מאד מתוחכם - אבל כן מאד יעיל.

אפליקציה נוספת שאנחנו ממליצים שתטמיעו בחנות כבר בשלב מוקדם היא Consistent Cart, שמציעה פניה ללקוחות שהכניסו מוצר לעגלת הקניות אך עזבו את החנות בלי לקנות (נטישת עגלה). האפליקציה תשלח להם תזכורת על המוצר שמחכה להם בעגלה, אסטרטגיה שמוכיחה את עצמה כמייצרת מכירות מלקוחות חוזרים.


4. דומיין


כאשר אתם מקימים חנות בשופיפיי כתובת האינטרנט שלה נראית משהו כמו www.shopify.com/yourstorename/6889. אנחנו מאד ממליצים שתחליפו את הכתובת הזאת, שמשדרת חוסר אמינות ללקוח, לכתובת אינטרנט שמסתיימת ב .com. במידה והשם שרציתם לא זמין בדוט-קום, תוכלו לבחור ב- .co או אפילו .co.il. למעשה מומלץ מאד לבדוק אם שם הדומיין פנוי בשלב שבו אתם בוחרים שם לחנות ומקימים אותה, כדי לא למצוא את עצמכם במצב שכבר השקעתם במיתוג כאשר השם לא זמין כלל.

ישנם המון ספקים שמארחים דומיינים, כמו למשל GoDaddy, והעלות השנתית היא סביב 10-12$, כך שבאמת אין סיבה לדחות את זה.

5. לבחור מוצרים ולהעלות לחנות


את תהליך מחקר השוק אתם צריכים ללמוד לעומק במסגרת תכנית הלימוד שתבחרו להכשרתכם כסוחרים. דיברנו כאן על מקורות שימושיים לביצוע מחקר שוק בשופיפיי, וכאן נדגיש שהמוצר שלכם הוא כמובן היסוד עליו מושתת העסק שלכם, ויהיה קשה מאד לראות הצלחה עם מוצר לא טוב או כזה שאין לו ביקוש. יחד עם זאת - חייבים לתחום את שלב החיפוש בפרק זמן סביר, כי לעולם לא נוכל לחשב מראש את כל המשתנים שיגרמו למוצר אחד להצליח ולאחר לא. לכן לאחר ששיקללתם את הנתונים - פשוט לכו על זה, ותתחילו להעלות מוצרים לחנות. באופן כללי היינו מגדירים המלצה של בין 5 ל-25 מוצרים בחנות בתור התחלה (תלוי בנישה, בעלויות המוצר ועוד) ולהתחיל לרוץ איתם ולבצע סינון תוך כדי תנועה.

6. להבין שיווק


אחרי שהנחתם את היסודות ובחרתם מוצרים, אתם מתפנים לעבודה האמיתית של סוחר שופיפיי: שיווק. שיווק באינטרנט לא מסתכם בלפרסם תמונה יפה של המוצר שלך באינסטגרם ובפייסבוק ולחכות לקונים. כדאי ללמוד ולהבין את המשמעויות היותר מורכבות של המושג. זה נוגע לכתיבת הטקסט (ה"קופי") של מודעות הפרסום, לתפוס את הקשב של הגולש בתוך שבריר שניה, לעורר באנשים רגש מסוים, פרטי או חברתי. זה כרוך כך בלעצב שפה אחידה למותג, וליצור הנעה לפעולה שתגרום לקונים לעשות בדיוק את הפעולה שאתה מבקש מהם.בקיצור - שיווק זה לא משחק ילדים, אבל אל דאגה - גם אתם תלמדו מהניסיון איך לעשות את זה, ותבינו מה עובד הכי טוב בשבילכם ובשביל העסק שלכם.


וזה מביא אותנו לנקודה האחרונה שלנו -


7. לפרסם


במקביל להבנת השיווק עליכם לעסוק בפרסום. לרוב האנשים המושגים שיווק ופרסום נתפסים כבעלי משמעות זהה. אך הכוונה בפרסום היא להבין את כל הצד הטכני והתפעולי של ניהול מודעת פרסומת ממומנת בפייסבוק או בכל רשת אחרת, ללמוד איך להקים קמפיין, איך לתקצב אותו ולא פחות חשוב- איך למדוד את התוצאות שלו ולהסיק מסקנות לצורך שיפור. אם תדעו רק איך לפרסם ולא איך לשווק - לא תצליחו למכור כי לא תדעו איך ליצור את הקשר הזה עם הקונה, ולעורר את הרגש שיביא לרכישה. וגם ההיפך הוא נכון בנוגע להבנה בשיווק ללא יכולות פרסום. שתיהן מיומנויות מאד קריטיות למסחר בשופיפיי, וכאלה שאף פעם לא נגמר מה ללמוד בהן.

הצ'קליסט הזה מציג בפניכם מודל שלפיו אנחנו עובדים בכל החנויות שלנו בשופיפיי, בלי לדלג על אף שלב, לא חשוב כמה ניסיון צברנו. והכל מתחיל בלפתח את הגישה הנכונה, ולהיות במצב מנטלי שמוכן להצלחה, ולכל האתגרים הכרוכים בה.

אם אתם רוצים להצליח בשופיפיי, ולהקים חנות אינטרנטית מצליחה שתוכלו להמשיך ולשכפל את ההצלחה שלה שוב ושוב - אתם צריכים את הליווי המקצועי והטוב ביותר שתוכלו להשיג.

לקבלת הדרכה חינמית ״הצעדים להקמת חנות Shopify״ - לחצו כאן עכשיו!

בהצלחה! צוות ECS.

בית הספר למסחר אלקטרוני בע"מ
עוד מפעילותינו
ecs-פיננסים.png
03-3094667
יגאל אלון 88, תל אביב
"אז במקום לשחק במחשב ולראות טלויזיה, התחלתי לפתח את הנכס הראשון שלי באינטרנט"
                                                                                                          - אורי קסוקר, מנהל בית הספר